Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 22 wrz 2017, o 06:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zabezpieczenie profili zamkniętych
PostNapisane: 3 lut 2013, o 17:36 
Offline

Dołączył(a): 20 kwi 2010, o 20:10
Posty: 76
Do budowy ramy planuję wykorzystać profile zamknięte, w tym część ramy z żuka. Wnętrze nie było niczym konserwowane i jest pokryte cienką warstwą rdzy. Nowe profile wyglądają lepiej ale też w środku widać naloty rdzy. Czy macie jakąś radę na oczyszczenie i zabezpieczenie wnętrza? Czy może niczym nie malować i zrobić ramę dbając o szczelne zamknięcie profili?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zabezpieczenie profili zamkniętych
PostNapisane: 3 lut 2013, o 18:34 
Offline

Dołączył(a): 6 sty 2013, o 10:19
Posty: 203
Jak zamkniesz profile szczelnie to możesz zalać je olejem przepracowanym z silnika, w ten sposób dociążysz konstrukcję i dobrze zakonserwujesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zabezpieczenie profili zamkniętych
PostNapisane: 3 lut 2013, o 20:31 
Offline

Dołączył(a): 12 lis 2012, o 10:54
Posty: 41
Jeżeli masz jeszcze otwartą ramę to możesz wlać taki płyn na bazie kwasu fosforowego (podobnie jak większość środków do czyszczenia toalet) - FOSOL czy jakoś tak i zostawiasz na parenaście minut, powinno wyżreć rudą. Potem najlepiej benzyną wypłukać i zakonserwować. Ostatnio ramę od garba zakonserwowaliśmy rozcieńczoną minią i rozprowadziliśmy przez obracanie jej we wszystkie strony, aż z różnych otworów wyleciał nadmiar. Potem już tylko gęsty zużyty olej i zamykasz szczelnie całą ramę. Oczywiście są bardziej profesjonalne środki nakładane natryskowo dyszami które rozpraszają mgiełkę wewnątrz profili, ale za to już trzeba zapłacić. Nie są to niewiadomo jakie koszty, ale przepracowany olej jest za darmo, więc skoro efekt jest taki sam, to po co przepłacać :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zabezpieczenie profili zamkniętych
PostNapisane: 3 lut 2013, o 21:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Odnośnie przepracowanego oleju to mam mieszane uczucia. Wprawdzie zamyka dostęp powietrza i wody do metalu ale z drugiej strony zawiera związki siarki które przyspieszają korozję. Żeby taka konserwacja była skuteczna powinno się ją powtarzać co jakiś czas, a po zaspawaniu byłoby to niemożliwe. Można ew zostawić otwory i po konserwacji zakorkować. Sam stosuje do konserwacji olej zmieszany z bitexem, żeby nie ściekał, ale na słońcu i tak się sączy. Ważniejsze rzeczy najlepiej zakonserwować preparatem woskowym. Po podgrzaniu pięknie wchodzi w każdą szczelinkę i potem nie ścieka, jest elastyczny i nie pęka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zabezpieczenie profili zamkniętych
PostNapisane: 4 lut 2013, o 00:42 
Offline

Dołączył(a): 20 maja 2011, o 11:29
Posty: 380
Lokalizacja: Podlasie
Fosol wypłukuje się CZYSTĄ WODĄ, fosol zawiera kwas (bodajze fosforowy), wyżera rdzę, to fakt, ale źle wypłukany skutkuje przyspieszeniem korozji. Profile zamknięte 'na amen" można właśnie wypełnić przepracowanym olejem silnikowym wymieszanym z towotem czy innymi bitumicznymi, nic tego nie ruszy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zabezpieczenie profili zamkniętych
PostNapisane: 3 mar 2013, o 11:44 
Offline

Dołączył(a): 30 paź 2012, o 19:39
Posty: 25
Do profili zamknietych stosuję taką miksture.1 litr oleju pełzającego,1 litr oleju silnikowego (przepracowany),1 litr ropy tzw ,,kopalnianki",1 litr tawotu(smaru).Wszystko mieszam i wprowadzam w profile pistoletem z końcówką rozprowzdzająca w róznych kierunkach.Co roku powtarzam zabieg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zabezpieczenie profili zamkniętych
PostNapisane: 3 mar 2013, o 12:55 
Offline

Dołączył(a): 1 gru 2012, o 22:51
Posty: 135
Te wasze oleje to teorie rodem z prl-u i różnie się mają do zabezpieczenia.
Nie lepiej zainwestować trochę grosza i kupić środek do zabezpieczania profili zamkniętych?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zabezpieczenie profili zamkniętych
PostNapisane: 3 mar 2013, o 18:11 
Offline

Dołączył(a): 20 maja 2011, o 11:29
Posty: 380
Lokalizacja: Podlasie
A nie lepiej nie inwestować ani grosza i zabezpieczyć profile sprawdzonymi metodami? Pamiętaj, że oleje silnikowe i smary mają inhibitory korozji (byle by nie brać przepracowanego oleju z silnika diesla :P bo zawiera duże ilości siarki).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zabezpieczenie profili zamkniętych
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 12:32 
Offline

Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 12:06
Posty: 10
Olej to zły pomysł, jest środkiem który zapobiega korozji ale przez około 3- 4 lata, jak każdy produkt starzeje się, pamiętam jeszcze z czasów szkoły że olej lany do progów samochodowych po czasie 4 lat nie miał żadnych właściwości antykorozyjnych. A później środki są tak zatłuszczone i nic się do nich nie trzyma.

Dobrym zabezpieczeniem jest pomalowanie środków za pomocą pistoletu UBS podkładem corina, corizon itp (odpowiedniki mini którą wycofali ze względów ekologicznych) wżera się w rdze, na to warstwa środka do konserwacji profili zamkniętych (tak co 4 lata)

koszt samodzielnego zabezpieczenia całego sama tym sposobem to około 50zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO