Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 24 wrz 2017, o 01:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szpera
PostNapisane: 25 sie 2013, o 10:12 
Offline

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 11:55
Posty: 1060
Mam pytanie mianowicie chciałbym w bmw e36 zrobić blokadę mostu tzw szperę ale max 50 % ja k to zrobić??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szpera
PostNapisane: 25 sie 2013, o 11:44 
Offline

Dołączył(a): 20 maja 2011, o 11:29
Posty: 380
Lokalizacja: Podlasie
Kupić taki mechanizm różnicowy. Niestety sam tego nie zrobisz w warsztacie, bo trzeba albo torsyjny mechanizm różnicowy zastosować, albo mechanizm który wykorzystując lepkość oleju w skrzyni powoduje że masz częściową blokadę (to są po prostu stos płytek które są bardzo blisko siebie umieszczone, olej pomiędzy nimi częściowo je "skleja", tak uproszczenie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szpera
PostNapisane: 25 sie 2013, o 14:00 
Offline

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 11:55
Posty: 1060
Ok myślałem że łatwiej coś takiego wykonać. Mam takie pytanie ,w samie silnik ze skrzynią ze zblokowanym mechanizmem na stałe i napęd 4x4 . Gdybym teraz założył skrzynię bez zblokowanego mechanizmu to które koła będą ciągły przód czy tył?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szpera
PostNapisane: 25 sie 2013, o 14:28 
Offline

Dołączył(a): 6 sty 2013, o 10:19
Posty: 203
Będzie napędzać to koło które będzie miało lżej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szpera
PostNapisane: 25 sie 2013, o 14:29 
Offline

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 11:55
Posty: 1060
Czyli raz przód raz tył?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szpera
PostNapisane: 25 sie 2013, o 15:07 
Offline

Dołączył(a): 20 maja 2011, o 11:29
Posty: 380
Lokalizacja: Podlasie
Tak i taki napęd nie ma sensu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szpera
PostNapisane: 3 lis 2013, o 10:45 
Offline

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 11:55
Posty: 1060
A co myślicie o czymś takim jak zblokowanie mostu tylnego u mnie w samie na szperę 100% jak by się to zachowywało w pracy ?Skoro przód ciągnie to tył by nadciągał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szpera
PostNapisane: 4 lis 2013, o 01:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 19:16
Posty: 66
Próbuj, jeśli ciągnik lekki to może nic nie urwiesz, aczkolwiek ja bym tak nie zrobił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szpera
PostNapisane: 4 lis 2013, o 08:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 maja 2012, o 08:46
Posty: 366
Lokalizacja: okolice Lublina
Podczas jazdy po asfalcie taka "szpera" 100% może przeszkadzać, natomiast w lesie czy w polu nie powinna sprawiać problemu. Raczej będzie pomagać... Wadą takiego rozwiązania jest utrudnione skręcanie, ale jeśli włączysz napęd na przód to powinno być OK.

Jeśli zapuszczasz się na asfalt - zostaw jak jest.

Jeśli jeździsz tylko po luźnej nawierzchni - pomysł wart sprawdzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO