Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 18 lis 2017, o 06:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Światła z przekaźnikiem
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 19:49 
Offline

Dołączył(a): 7 lip 2012, o 14:09
Posty: 84
Witam, może ktoś orientuje się jak podpiąć światła z użyciem przekaźnika. Mam ich sporo od różnych aut. Gdy podepnę dwie lampy przez przełącznik do + akumulatora to kabel mocno się grzeje nie wspominając o przełączniku który się topi. Każda rada mile widziana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Światła z przekaźnikiem
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 20:34 
Offline

Dołączył(a): 6 sty 2013, o 10:19
Posty: 203
Jak masz przekaźniki od auta to na nich masz schemat.
a kable jak się grzeją to musisz dać grubsze z akumulatora na przekaźnik i do lamp, a do sterowania już cieńsze między przełącznikiem a przekaźnikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Światła z przekaźnikiem
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 22:27 
Offline

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:35
Posty: 22
mam pytanie właśnie też zabrałem się za oświetlenie i czy musi być przekaźźnik czy bez też może by ?
co się może stać jesli nie bedzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Światła z przekaźnikiem
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 23:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 18:38
Posty: 2121
Lokalizacja: Wąpielsk woj. Kuj-Pom.
Zależy jakie zakładać będziesz lampy do oświetlenia. Jeśli halogeny to lepiej jak by był ten przekaźnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Światła z przekaźnikiem
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 06:00 
Offline

Dołączył(a): 6 sty 2013, o 10:19
Posty: 203
Jak założysz odpowiednio mocny przełącznik i odpowiednie przewody to spokojnie może być bez przekaźnika, wtedy konstrukcja jest prostsza i mniej awaryjna, mniej połączeń.
Np. w VW golfie 2 światła są bez przekaźnika i samochody jeżdżą przeszło 20lat, to nie wiem czy się opłaci tak rozbudowywać instalację w samie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Światła z przekaźnikiem
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 18:07 
Offline

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:35
Posty: 22
Ja mam lampy z żarówkami h4 i do tego postojówka i mam dość grube kable puszczone i na razie działa. Jak nie jest potrzebny to nie będę kombinował. Dzięki za rade


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Światła z przekaźnikiem
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 23:32 
Offline

Dołączył(a): 20 maja 2011, o 11:29
Posty: 380
Lokalizacja: Podlasie
Czemu się boicie tych przekaźników? To przecież tylko kwestia dwóch dodatkowych kabli a zdecydowanie wydłuża życie przełączników.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Światła z przekaźnikiem
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 05:48 
Offline

Dołączył(a): 6 sty 2013, o 10:19
Posty: 203
Chyba nikt się nie boi, ale konstrukcja im prostsza tym lepiej, jak przełączniki w samochodach wytrzymują po 20lat i po 500.000 przebiegu to i w samie będą dawać radę.
Ja mam założone takie przełączniki w których jest bimetal i przy zwarciu same się wyłączają.
W ten sposób nie musiałem zakładać skrzynki z bezpiecznikami i dodatkowych kabli, w takich konstrukcjach im prostsza instalacja tym lepiej. Bo jednak to wszystko jest narażone na warunki atmosferyczne deszcz śnieg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Światła z przekaźnikiem
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 18:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 18:38
Posty: 2121
Lokalizacja: Wąpielsk woj. Kuj-Pom.
Ja mam kompletna instalacje z cienkusia w samie, i wszystko działa jak należy. Wilgoć nie robi nic z instalacją. Przekaźnik dobra rzecz zależy jeszcze do czego jest użyty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Światła z przekaźnikiem
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 19:42 
Offline

Dołączył(a): 6 sty 2013, o 10:19
Posty: 203
CZARNY1983
W twoim przypadku było tak najlepiej zrobić skoro masz silnik benzynowy to masz wszystko od kompletu, nie opłaciło by się robić całej instalacji od nowa i do układu zapłonowego włącznie.
Ale jak ktoś ma diesla i potrzebuje tylko jeden kabel żeby silnik pracował to nie opłaca mu się pchać całej instalacji z samochodu, jak instalacja jest dobrze schowana to wszystko w porządku.
Ale połączenia kabli na wsuwkach nie lubą wilgoci, końcówki śniedzieją i się utleniają i potem nie ma kontaktu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO