Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 23 wrz 2017, o 05:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spawanie wałków sprzęgłowych
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 10:55 
Offline

Dołączył(a): 23 lut 2013, o 09:28
Posty: 16
Chcę pospawać 2 różne wałki sprzęgłowe jeden od skrzyni fiat uno 1.3 D z drugim od skrzyni uaz, plan mam taki aby włożyć wałki do tokarki wykorzystując oryginalne otwory do mocowania w tokarce, zatoczyć odpowiednio potem obciąć , połączyć na gorąco wałki podgrzać, tuleję schłodzić gaśnicą, wcisnąć i pospawać. Sprawdzić na tokarce czy niema dużego bicia,. Dzwon od skrzyni fiata z skrzynią uaz chce połączyć przy pomocy 2 blach i rury grubościennej pomiędzy co umożliwi i mi na wydłużenie i dopasowanie do nowego wałka-jak spawanie odkształci mi dystans? Czy ktoś ma doświadczenie i się podzieli swoim pomysłem? Są jeszcze jakieś tajniki oczywiste dla konstruktorów a ja o nich nie wiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spawanie wałków sprzęgłowych
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 17:52 
Offline

Dołączył(a): 24 gru 2011, o 20:08
Posty: 101
Lokalizacja: Podkarpacie
Witam. Też spawałem wałki sprzęgłowe i mogę Ci trochę podpowiedzieć. Po pierwsze : zanim zaczniesz cokolwiek toczyć i odcinać musisz wałki na tokarce dokładnie wycentrować (oczywiście każdy z osobna), dwie, trzy setki będzie dobrze.Dopiero po tym dokładnym wycentrowaniu możesz zacząć obróbkę i ewentualnie odciąć co niepotrzebne. Najlepiej jest w jednym wałku zrobić otwór, rozwiercić go rozwiertakiem a na drugim wałku wykonać podtoczenie i dopasować do rozwierconego otworu (oczywiście z naddatkiem w setkach), wykonać fazy pod spaw. Po tych operacjach wcisnąć wałki jeden w drugi na prasie (może być ręczna), sprawdzić na tokarce czy nie ma bicia i ewentualnie skorygować, potem spawać. Są to materiały twarde więc należy je podgrzać przed spawaniem do temperatury około 200 stopni C. Spawać rozsądnie. To chyba wszystko, życzę powodzenia.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f95 ... 99156.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db7 ... 32f12.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/259 ... 2db3b.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spawanie wałków sprzęgłowych
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 20:42 
Offline

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 11:55
Posty: 1060
Wom 1 to co to jest wał napędowy czy co??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spawanie wałków sprzęgłowych
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 08:46 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 20:36
Posty: 119
A nie dasz rady ominąć spawania?Ja przerabialem tarczę sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spawanie wałków sprzęgłowych
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 14:22 
Offline

Dołączył(a): 23 lut 2013, o 09:28
Posty: 16
Kolego RADEX WOM-wałek odbioru mocy są 3 rodzaje: 1- zależny od prędkości ciągnika, 2- 540obr/min, 3-w nowych większych ciągnikach 1000 lub 1040 obr/min.

Co do wałka tarcza sprzęgła od uno 17cm średnicy i wałek o średnicy 20mm, ja mam skrzynię uaz z wałkiem 40mm nawet jak zanituję tulejkę z frezem w tarczę to jak dopasuje słoneczko do grubszego wałka? Dlatego kombinuję z spawaniem, mój znajomy tokarz który mi pomaga toczy wałki pod śruby do łodzi , które pływają na Zalewie Wiślanym, niejednokrotnie widziałem jak z dwóch robił jeden i wszystko działało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spawanie wałków sprzęgłowych
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 15:35 
Offline

Dołączył(a): 24 gru 2011, o 20:08
Posty: 101
Lokalizacja: Podkarpacie
radex napisał(a):
Wom 1 to co to jest wał napędowy czy co??

Wom 1 to jest WOM, tak jak na załączonych zdjęciach.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/301 ... 31794.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/882 ... 4c206.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spawanie wałków sprzęgłowych
PostNapisane: 9 paź 2013, o 22:06 
Offline

Dołączył(a): 23 lut 2013, o 09:28
Posty: 16
Spawanie wałków to nie takie proste. Po drugim spawaniu wyszło mi bicie ok 1,5 milimetra wałek schodzi. Chyba to za duża różnica i szybko uszkodzę tarcze sprzęgła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spawanie wałków sprzęgłowych
PostNapisane: 9 paź 2013, o 23:37 
Offline

Dołączył(a): 20 maja 2011, o 11:29
Posty: 380
Lokalizacja: Podlasie
Tak, to jest o wiele za duże bicie, bicie na wałku liczy się w setnych milimetra nawet nie w dziesiątych....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO