Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 23 lis 2017, o 11:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skrętna tylna oś
PostNapisane: 3 mar 2012, o 21:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Dwie skrzynie i dwie przekładnie główne nie muszą bardzo spowolnić. Wrzucając biegi bezpośrednie (a czasem nadbiegi) obroty redukują tylko przekładnie główne. Sam zastanawiałem się czy dawać drugą skrzynię ale uznałem że może się przydać a jej obecność faktycznie nie zmniejsza prędkości maksymalnej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrętna tylna oś
PostNapisane: 3 mar 2012, o 23:44 
Offline

Dołączył(a): 19 lut 2012, o 22:55
Posty: 63
A wracając do tematu to jak się ma droga przebyta przez przednią oś nieskrętną , a tylną skrętną w czasie skręcania. A dokładniej chodzi mi o to jak zachowuje się zaspawany mechanizm różnicowy w skrzyni napędzającej dwa jednakowe mosty w tym jeden ze zwrotnicami. Przy układzie na przegubie i 2 sztywnych mostach oba przebywają taką samą drogę. Jak to jest przy jednej osi skrętnej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrętna tylna oś
PostNapisane: 4 mar 2012, o 06:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Oś ze zwrotnicami pokonuje nieco dłuższą drogę na zakrętach. Na powierzchniach gdzie nie ma bardzo dobrej przyczepności to nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Na utwardzonych myślę że minimalne. W pojeździe takim jak ładowarka gdzie cały czas pracuje na twardym ja osobiście zrezygnowałbym jednak z zespawywania mechanizmu różnicowego.
Można zrobić dwie osie skrętne ze zwrotnicami wówczas również pokonują tą samą drogę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrętna tylna oś
PostNapisane: 4 mar 2012, o 10:13 
Offline

Dołączył(a): 19 lut 2012, o 22:55
Posty: 63
Tak myślałem. Czyli u mnie pozostaje na wale napędzającym tył założyć jakiś mechanizm załączający. Wstawiłbym zdjęcie ale nie wchodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrętna tylna oś
PostNapisane: 4 mar 2012, o 14:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Tu zdjęcia nie wchodzą, ale możesz wrzucić na jakiś serwer zewnętrzny. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrętna tylna oś
PostNapisane: 4 mar 2012, o 15:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 18:38
Posty: 2121
Lokalizacja: Wąpielsk woj. Kuj-Pom.
Np. fotosik.pl albo imageshack


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrętna tylna oś
PostNapisane: 4 mar 2012, o 15:27 
Offline

Dołączył(a): 19 lut 2012, o 22:55
Posty: 63
Jak już dokończę konstrukcje to porobię aktualne zdjęcia i założę temat w dziale mój sam. A wracając do tematu, to co byście proponowali, żeby szybko załączało i rozłączało napęd na tył i można by to zamontować na wale kardana między skrzynią , a mostem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrętna tylna oś
PostNapisane: 4 mar 2012, o 16:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Można zrobić jakieś sprzęgło kłowe, ale na wale mimo że obroty nie będą zbyt duże tego bym nie dobił. Jeśli masz trochę miejsca to może między skrzynią a wałem? Można zrobić coś w rodzaju skrzynki z trzema kołami zębatymi gdzie jedno byłoby unoszone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrętna tylna oś
PostNapisane: 4 mar 2012, o 17:03 
Offline

Dołączył(a): 19 lut 2012, o 22:55
Posty: 63
Miejsca mam na tyle, że wejdzie mi nawet skrzynia od żuka. Tylko nie wiem jakie są tam przełożenia. Np. zostawić jeden bieg, resztę zablokować, a na tył dać jakiś most od omegi lub bmw lub coś w tym stylu z ruchomymi półosiami. Byłoby mniej kombinowania z mostem. Może mi ktoś pokazać jak oblicza się aby prędkość tyłu i przodu była jednakowa? Bo przełożenia skrzyni są stałe, przekładnia główna ma stałe przełożenie zależnie od modelu, ale nie bardzo wiem jak to jest z obliczeniem wielkości koła. Wyjaśni mi to ktoś łopatologicznie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrętna tylna oś
PostNapisane: 4 mar 2012, o 18:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
W skrzyni żukowskiej masz 3,11 / 1,77 / 1,00 . Możesz zablokować 1 i 2 i gra muzyka. Na tył najlepiej dać most z takim przełożeniem jak na przodzie, ale można pobawić się w obliczanie. Do tego potrzebne są dane o przełożeniu i obwodzie koła. Obwód łatwo obliczyć ze wzoru 2πr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO