Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 23 lis 2017, o 11:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Schemat hydrauliki podnośnika
PostNapisane: 26 gru 2011, o 23:16 
Offline

Dołączył(a): 8 maja 2010, o 22:13
Posty: 255
Lokalizacja: Osiek/k.Oświęcimia
Baro

Przesłałem do ciebie poprawioną wersję z filtrem wklej ją na forum.

Kuba Rudy dobra uwaga z tym filtrem profilaktyki nigdy za wiele. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Schemat hydrauliki podnośnika
PostNapisane: 27 gru 2011, o 18:46 
Offline

Dołączył(a): 6 cze 2010, o 22:28
Posty: 657
Obrazek



poprawione :D musze robić zrzuty z ekranu bo prezentacji nie da sie wrzucić na imageshacka :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Schemat hydrauliki podnośnika
PostNapisane: 27 gru 2011, o 20:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2010, o 15:08
Posty: 141
A czy to filtr nie powinien być na "powrocie" ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Schemat hydrauliki podnośnika
PostNapisane: 27 gru 2011, o 20:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Oczywiście na powrocie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Schemat hydrauliki podnośnika
PostNapisane: 27 gru 2011, o 20:57 
Offline

Dołączył(a): 8 maja 2010, o 22:13
Posty: 255
Lokalizacja: Osiek/k.Oświęcimia
Laros

A gdzie są montowane filtry w układach paliwowych w samochodach, ciągnikach też na powrocie do baku, czy przed pompą paliwową :?:

W hydraulice obowiązuje ta sama zasada.


Ostatnio edytowano 27 gru 2011, o 20:59 przez tomek01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Schemat hydrauliki podnośnika
PostNapisane: 27 gru 2011, o 20:59 
Offline

Dołączył(a): 6 cze 2010, o 22:28
Posty: 657
Według mnie filtr ma wyłapywać syfy przed pompą, bo przecież ją w głównym stopniu boli jak jakiś dzindzibolek się tam dostanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Schemat hydrauliki podnośnika
PostNapisane: 27 gru 2011, o 21:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Zauważcie że jest lekka różnica między układem paliwowym a hydraulicznym. Umiejscowienie filtra u układzie hydrauliki siłowej jest związane z zadaniami tegoż układ. Teoretycznie filtr można zamontować w każdym miejscu, jednak najczęściej stosowane jest umiejscowienie filtra na spływie gdyż umożliwia zachowanie wysokiej czystości cieczy w zbiorniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Schemat hydrauliki podnośnika
PostNapisane: 27 gru 2011, o 22:14 
Offline

Dołączył(a): 8 maja 2010, o 22:13
Posty: 255
Lokalizacja: Osiek/k.Oświęcimia
leors napisał(a):
Zauważcie że jest lekka różnica między układem paliwowym a hydraulicznym. Umiejscowienie filtra u układzie hydrauliki siłowej jest związane z zadaniami tegoż układ. Teoretycznie filtr można zamontować w każdym miejscu, jednak najczęściej stosowane jest umiejscowienie filtra na spływie gdyż umożliwia zachowanie wysokiej czystości cieczy w zbiorniku


Piszesz że jest mała różnica między ukł. hydraulicznym a paliwowym dla mnie to jest ta sama zasada oczyszczasz paliwo przed pompą a nie za.
Jak tankujesz to skąd masz pewność, że paliwo jest krystalicznie czyste nie posiada żadnych zanieczyszczeń stałych w ten sposób utrzymasz czystość w baku przed pompą?
W samochodzie filtr oleju masz przed pompą olejową czy za?
Trochę to jest bez sensu co piszesz
Leors, podaj mi jeden przykład układu hydraulicznego gdzie jest montowany oryginalnie filtr na powrocie.

Ja takiego jeszcze nie widziałem.
.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Schemat hydrauliki podnośnika
PostNapisane: 27 gru 2011, o 23:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Filtr ma chronić najbardziej wrażliwe elementy. W tym chyba się zgadzamy. Filtr w układzie paliwowym ma za zadanie chronić dysze, wtryski ect. Układy hydrauliczne pracują w cyklu zamkniętym i tu jest ta różnica. Tak więc obojętnie gdzie zastosujesz będzie filtrować. Pewnie spotkałeś się z pojęciem filtr ssawny, filtr tłoczny, filtr spływowy? Spotkałem się z układami gdzie zamiast filtra był odrębny, niezależny układ filtrujący. Nie upieram się że na ssaniu to błąd ale nie mów że to co piszę jest bez sensu bo wiem co piszę. Jeśli chcesz zobaczyć filtr na powrocie zobacz np. w MTZ 82, t25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Schemat hydrauliki podnośnika
PostNapisane: 28 gru 2011, o 09:06 
Offline

Dołączył(a): 8 maja 2011, o 13:06
Posty: 99
Filtr zgrubny ( siatkowy) można dać przed pompą hydrauliczną ( np. C330 ), ale filtr dokładny , który wyłapuje najdrobniejsze cząstki zanieczyszczeń należy stosować na powrocie , gdyż charakteryzuje się przeważnie znaczącymi oporami przepływu. I z tego powodu nie zaleca się montowania na ssaniu bo przytłumia wydajność pompy . Zatkanie takiego filtra doprowadzi do pracy instalacji prawie na sucho.
Należy też pamiętać, aby w korku spustowym zbiornika zamontować magnes neodymowy .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO