Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 22 lis 2017, o 09:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: SAM 4X4 przegubowiec
PostNapisane: 13 sty 2013, o 18:45 
Offline

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 20:48
Posty: 9
Witam nadzszedł czas na moje hobby. Mam zamiar zrobic sama koniecznie 4x4 i mysle ze ciekawym rozwiazaniem bedzie łamany w pół ,mianowicie dwa mosty od zuka,skrzynia golf 2,silnik 1.9 TD tez z golfa,i podnosnik na siłowniku od T 25 ruska,pompa od ursusa c 385 od podnosnika stara ale sprawna :D Rama na ceowniku 12. Moge kupic skrzynie od uaz a z wbudowanym reduktorem ale jak dam tylko ta skrzynie do bedzie szybki jak uaz a jak na skrzyni golfa to bedzie zwolniony o mechanizm. Obie skrzynie odpada bo ze długi . W tej chwili posiadam
-skrzynia golf
-siłownik t25
-pompa c 385
-silnik w golfie nedal jezdzi ale to jego przeznaczenie niebawem

Czy ma to jakis sens?Czekam na podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SAM 4X4 przegubowiec
PostNapisane: 13 sty 2013, o 19:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Czy uważasz że silnik z oryginalna skrzynią plus most źukowski będzie za wolny? Raczej będzie ok. natomiast jeśli chciałbyś go jeszcze spowolnić to może poszukaj reduktora np od gaza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SAM 4X4 przegubowiec
PostNapisane: 13 sty 2013, o 19:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2012, o 13:44
Posty: 356
A jaki masz pomysł na rozwiązanie problemu przeniesienia napędu na 2 osie , chodzi o zmianę kierunku działania wałów napędowych , oraz na działanie układu kierowniczego w przegubowcu. Może to nastręczać trochę problemów konstrukcyjnych. A może masz jakiś wzór takiego pojazdu który już powstał. Z obrotami to skrzynia golf plus most żukowski to powinno wystarczyć. Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SAM 4X4 przegubowiec
PostNapisane: 13 sty 2013, o 20:17 
Offline

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 20:48
Posty: 9
No własnie taki mam plan ze skrzynia golf 2 a silnik golf 3 co razem pasuje do siebie i tylko mosty zuk i taka predkosc powinna mi wystarczyc co do przeniesienia napedu to. Silnik zmontuje wzdłuz i z jednego wyjscia na przedni most owy bedzie skrócony z jednej strony co da przekładnie mostu pod prawa strone a tylni skrucony po obu stronach by przekładnia była na srodku i wmiejscu łamania sie sprzetu przegub rolniczy i kolejne przeguby ewetualnie zeby to grało

Popraw błędy


Ostatnio edytowano 14 sty 2013, o 21:19 przez IRAS AAZ, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SAM 4X4 przegubowiec
PostNapisane: 13 sty 2013, o 21:19 
Offline

Dołączył(a): 12 paź 2010, o 17:14
Posty: 142
Zaglądnij kolego do tych tematów

http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 14&t=40919

http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 14&t=35499

http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =14&t=8596


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SAM 4X4 przegubowiec
PostNapisane: 13 sty 2013, o 22:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2012, o 11:46
Posty: 73
Witam
Generalnie pomysł ciekawy (zależy co kto lubi, jeden woli łamane inny tradycyjny układ kierowniczy) i myślę że będzie śmigał :)
Ze swej strony jeśli mogę coś zasugerować to polecam zamiast skrzyni golfa II użyć skrzyni passata B3 lub B4. Po pierwsze jest trochę inaczej wykonana konstrukcyjnie, a mianowicie jest mocniejsza w środku czyli grubsze tryby wałki piasty synchronizatorów, wiem bo rozbierałem taką i taką. Po drugie golf ma sterowanie biegami za pomocą drążka, a pasat ma sterowanie biegami za pomocą linek co daje nieograniczone możliwości lokalizacji lewarka zmiany biegów. Jeśli chcesz użyć mostów od żuka (ja mam od lublina, ew zapraszam do zerknięcia na fotki i filmik na moim wątku ;) ) to prędkość będzie idealna. Kierunek obrotów na przednim moście też będzie ok po odwróceniu, co prawda z punktu widzenia mostu będzie on ciągnął na wstecznym, przeciwnie do nacięcia zębów w mechanizmie, co teoretycznie zmniejsza jego trwałość, ale widziałem papaje które jeździły tak z silnikiem ESA i z większymi kołami przez kilka ładnych lat. Osobiście nie popieram ale wygląda na to że się sprawdza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SAM 4X4 przegubowiec
PostNapisane: 14 sty 2013, o 00:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 19:16
Posty: 66
...to ja dodam jeszcze coś od siebie:
pamiętaj że przegubowce lubią się wywracać, ale jak już postanowiłeś zbudować takiego to trzymam kciuki,
co zamierzasz zrobić z dyfrem w skrzyni vw? jak nie zablokujesz, będzie napęd na jedno zamiast na 4 koła, jak zablokujesz to na asfalcie może być różnie podczas skrętu, albo to wytrzyma albo nie, ja bym na twoim miejscu jednak zastosował ten reduktor, albo robić na przednim wale coś co będzie go rozpinać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SAM 4X4 przegubowiec
PostNapisane: 14 sty 2013, o 09:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 maja 2012, o 08:46
Posty: 366
Lokalizacja: okolice Lublina
Optymalnym rozwiązaniem byłoby zastosowanie blokad wszystkich (trzech) mechanizmów różnicowych, jednak na upartego można zrobić ręcznie sterowany układ, podobny do tych elektronicznych stosowanych w nowych SUVach. Niezależne hamulce na każde koło :mrgreen: W nowych SUVach, z racji tego że blokady są stosunkowo drogie, koło które ma wyraźnie większą prędkość niż pozostałe zostaje delikatnie przyhamowane. Wtedy większy moment obrotowy wędruje na pozostałe koła.

Inną opcją jest zastosowanie centralnego mechanizmu różnicowego ze szperą (o zwiększonym współczynniku oporów wewnętrznych).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SAM 4X4 przegubowiec
PostNapisane: 14 sty 2013, o 11:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2012, o 13:44
Posty: 356
Więc resumując w przegubowcu przydał by się na pewno centralny mechanizm różnicowy , lub mechanizm pozwalający rozłączać jedną oś w przypadku jazdy po asfalcie. Druga sprawą o której wspomniał kol. VireWolf jest zbudowanie chociaż jednej osi wahliwej aby pojazd się nie wywracał , ewentualnie zrobić osie resorowane , a przynajmniej minimum jedną. Trzecią sprawą jest zapewnienie udziału wszystkich kół w napędzaniu pojazdu i tu by się przydały by się centralny mech różnicowy i mosty albo z blokadą albo tz fabryczną szperą , czyli sprzęgłami ciernymi w mostach ,które włączają mech. różnicowy po przekroczeniu odpowiedniej wartości momentu. Maja to niektóre mosty BMW. No i jest jeszcze sprawa układu kierowniczego który będzie musiał przenosić większe siły i musi być solidny , ewentualnie mógł by być zbudowany na siłownikach hydraulicznych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SAM 4X4 przegubowiec
PostNapisane: 14 sty 2013, o 12:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2012, o 11:46
Posty: 73
Witam
Myślę że jeśli chodzi o rozdział napędu na osie to można śmiało zaspawać mechanizm (w reduktoro-rozdzielaczach też nie ma różnicówki, ponieważ jeśli przegub będzie dokładnie po środku między mostami to prędkości kół będą zawsze takie same na przedniej i tylnej osi więc nie będzie rwał gum nawet na asfalcie a już napewno nie aż tak żeby pozrywać mechanizmy. Idealnym byłoby zastosowanie sprzęgła kłowego do odłączania przedniego mostu, lub dorobić blokady we wszystkich trzech mechanizmach i mieć możliwość załączania każdej z blokad.
Układ kierowniczy to myślę że jedynym rozwiązaniem jakie należy brać pod uwagę to orbiter i siłownik hydrauliczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO