Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 22 lis 2017, o 09:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 20:36 
Offline

Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 18:36
Posty: 14
Witam.

Mam ciągnik z silnikiem S15, skrzynia star66 i most tylny też star66. Chciałbym go przerobić na mocniejszy i z napędem na 4 koła. To co posiadam na dzień dzisiejszy:
silnik 1.6D VW golf 50KM
skrzynia redukcyjna star66
hydrauliczny układ wspomagania kierownicy z wózka widłowego (to w dalszej części)

Na początku chciałbym wpakować silnik. I tu rodzi się pierwszy problem - trzeba zredukować obroty bo SAM byłby za szybki. Nie chce pakować drugiej skrzyni bo wyjdzie jamnik. Przekładnie redukcyjną chciałbym zrobić sam, tylko nie wiem gdzie lepiej ją zastosować - czy między silnikiem a skrzynią, czy za skrzynią biegów ?
Chciałbym jeszcze zmienić koła tylne ze starowskich 12.00-18 na ursusowskie 12.4-28. Tylko czy most to wytrzyma ??? Jak myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 21:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Jeśli dasz silnik ze skrzynią plus skrzynię redukcyjno-rozdzielczą to nie będzie wcale długi. Tym bardziej że ze względu na duże koła rozstaw osi i tak musi być większy. Jeśli masz zamiar dać koła od c330 to pamiętaj o doborze przełożeń na przednim moście, bo koła na przodzie pewnie będą mniejsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 15:35 
Offline

Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 18:36
Posty: 14
Racja! nie pomyślałem o rozstawie osi. To chyba zostanę przy kołach starowskich. Obliczyłem sobie prędkości dla takiego zestawu (dla 2500obr/min):
silnik - skrzynia star 660 - reduktor star 660 - dyfer star 660 i koła 12.00-R18
Obwód koła:
18"+12"+12"=42" --> 106,7cm dzielone przez 2 daje nam promień czyli 53,35cm
53,35x6,28=335cm --> obwód koła
Reduktor w pozycji - teren:
1bieg - 4,19 km/h
2bieg - 8,10 km/h
3bieg - 15,33 km/h
4bieg - 25,76 km/h
5bieg - 33,03 km/h

Reduktor w pozycji - szosa:
1bieg - 8,09 km/h
2bieg - 15 km/h
3bieg - 29,5 km/h
4bieg - 49,7 km/h
5bieg - 63,7 km/h

Wydaje mi się że te prędkości są za duże. A wy co o tym sądzicie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 17:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 18:38
Posty: 2121
Lokalizacja: Wąpielsk woj. Kuj-Pom.
A jakie przeznaczenie będzie miał ciągnik? Jak by był ciut wolniejszy , a ile max obrotów osiąga silnik .A masz jakaś możliwość zrobienia żeby był trochę wolniejszy ? Kolega mnichu żeby był obecny na forum to by doradził ci lepiej ,a przeglądałeś jego wątek ? może tam znajdziesz coś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 19:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Jeśli masz zamiar dać silnik golfa 1.6D to może zamiast skrzyni starowskiej daj oryginalna od golfa. Będzie odpowiednia do mocy silnika, a więc o to nie musisz się martwić, a dodatkowym plusem będzie znaczne zredukowanie obrotów. W połączeniu z reduktorem będziesz miał szeroki zakres prędkości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 20:24 
Offline

Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 18:36
Posty: 14
Ciągnik ma być uniwersalny. Głównie do pracy w polu. Wolałbym skrzynie starowską ponieważ mam przy niej przystawkę odbioru mocy z dwoma wałkami na przód i tył. Chciałbym ją w późniejszym czasie wykorzystać do napędu WOM.

Mam jeszcze jeden pomysł. A jakby zastosować przekładnie łańcuchową zrobioną z rozrządu z silnika np. od skody favorit. Zmniejszyłaby ona obroty dwukrotnie. Przekładnia oczywiście byłaby zabudowana a łańcuch taplałby się w oleju. Tylko czy by wytrzymała i gdzie ją lepiej umiejscowić - za silnikiem czy za skrzynią ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 20:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 maja 2012, o 08:46
Posty: 366
Lokalizacja: okolice Lublina
W mojej opinii taka przekładnia będzie stanowczo za słaba. W oryginale jej zadaniem jest tylko napędzanie rozrządu a Ty chciałbyś za jej pomocą przenieść całą moc silnika...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 23:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 18:38
Posty: 2121
Lokalizacja: Wąpielsk woj. Kuj-Pom.
superlynx napisał(a):
Ciągnik ma być uniwersalny. Głównie do pracy w polu. Wolałbym skrzynie starowską ponieważ mam przy niej przystawkę odbioru mocy z dwoma wałkami na przód i tył. Chciałbym ją w późniejszym czasie wykorzystać do napędu WOM.

Jak to wygląda? tak jak w tym linku ? http://moto.allegro.pl/przystawka-odbio ... 90902.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 7 wrz 2012, o 13:10 
Offline

Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 18:36
Posty: 14
Tak dokładnie tak samo wygląda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 7 wrz 2012, o 18:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2012, o 11:46
Posty: 73
Witam
Myślę że użycie silnika 1,6 od VW wraz z oryginalną skrzynią i do tego skrzynia stara będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem.
Co do długości to nie obawiałbym się aż tak bardzo ponieważ skrzynia VW ma mechanizm różnicowy, a co się z tym wiąże zaraz za sprzęgłem bardzo blisko silnika. Jeśli zrobisz możliwie krótką półośkę łączącą skrzynię VW z wałkiem sprzęgłowym w skrzyni stara to może będzie o 10-15 cm dłuższy niż byś to zrobił np na paskach, a weź pod uwagę że nie będziesz już musiał dawać starowskiego reduktora który też krótki nie jest ...
Musiałbyś robić ramę poszerzaną ponieważ skrzynie od stara byłaby trochę nie w osi silnika ale to delikatnie wałkami by "złamał".
Pozostaje jeszcze jeden problem a mianowicie WOM. Z wiedzy jaką posiadam jeśli zastosuje się go w normalny sposób ("żywcem" skrzynia starowska z silnika), to WOM ma za wysokie (prawie 2 krotnie) obroty w stosunku do typowych w traktorach. Rozwiązanie ze skrzynią VW rozwiązuje ten problem.
Ponadto skrzynia z VW od silnika 1,6 tzw z pająkiem przy wybieraku idealnie nadaje się do przekręcenia o 90st. i sterowaniu wybierakiem z drążkiem w przeciwieństwie do skrzyń od innych przednionapędówek (sam z tego min. powodu czekam już ponad miesiąc na taki silnik wraz ze skrzynią, ponieważ zaprzyjaźniony złomiarz ma problem, albo mu się nie chce, przywieźć go z innego swojego złomowiska).
Więc polecam jeszcze raz przemyśleć temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO