Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 24 wrz 2017, o 01:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 7 wrz 2012, o 20:01 
Offline

Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 18:36
Posty: 14
OK.
No to muszę to jeszcze raz przemyśleć... Nie myślałem o skrzyni od volkswagena ponieważ jej fizycznie nie mam. Mam tylko silnik, który na razie jest zamontowany w dawcy części do sama czyli w wózku widłowym Linde H15D. Tam zamiast koła zamachowego jest koło pasowe i silnik paskami połączony z pompą hydrauliczną. W przyszłym tygodniu mam zamiar wymontować ten silnik, a SAM`a będę robił zimą z racji na to że mam pracę trochę sezonową. Teraz zbieram informację od mądrzejszych ode mnie.

Na której skrzyni zmieniałoby się biegi w trakcie jazdy - na VW czy STAR ? Ten reduktor od stara chciałbym też założyć ponieważ mam ambitny plan żeby w przyszłości zrobić też przedni napęd. A wie ktoś może jakie są przełożenia w skrzyni volkswagena, albo jakie obroty na półośce przy np.2500obr/min silnika. Policzyłbym sobie wtedy prędkości.

A propos WOM`u - wie ktoś jakie obroty ma wałek przystawki przy np. 2000 obr/min na wejściu do skrzyni ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 7 wrz 2012, o 20:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
superlynx napisał(a):
A wie ktoś może jakie są przełożenia w skrzyni volkswagena, albo jakie obroty na półośce przy np.2500obr/min silnika.
Tu masz przełożenia skrzyń golfa (były różne)- http://www.doppel-wobber.de/forum/index.php?page=Info&id=128
Prawdopodobnie przy 1.6d znajdziesz skrzynię 4T lub 4S ( szósta i siódma pozycja na liście)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 7 wrz 2012, o 22:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2012, o 11:46
Posty: 73
Jeśli chodzi o przełożenia to praktycznie zawsze V (najwyższy bieg) jest z przełożeniem 1:1 więc bez redukcji.
Jeśli chodzi o zmianę biegów to raczej proponowałbym wyprowadzić 2 drążki tym bardziej że zarówno z jednej jak i drugiej skrzyni da się to zrobić bez żadnych problemów i z zachowaniem układu biegów H
Jeśli chodzi o WOM to z tego co mi wiadomo to w fabrycznych ciągnikach powinien mieć ok 500 obr/min natomiast ten z przystawki stara ma jakieś 850 obr/min.
Jeśli masz dwie skrzynie to wtedy na skrzyni VW ustawisz sobie np 3 bieg i moc będziesz miał ok prędkość końcową też ok no i prędkość WOM'u też będzie dobra :)
Co do napędu na 4 łapy to też miałem taki ambitny plan ale są spore problemy ze zdobyciem przedniego mostu napędowego (koszty są w tysiącach ponieważ jest spory popyt do terenówek do offroadu :/ , chyba że masz spory portfel lub dobry park maszynowy żeby przerobić przedni most od pajero). Ja też jestem w trakcie prac nad takim sprzętem i też miałem bardzo zbliżone założenia ale życie dość mocno zweryfikowało moje plany zwłaszcza że nie dysponuje kwotą rzędu 5 tys zł z przeznaczeniem na zrobienie sama ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 13 wrz 2012, o 17:41 
Offline

Dołączył(a): 26 cze 2011, o 12:07
Posty: 119
Z mojej wiedzy wynika, że przystawka wojskowa na tył daje lewe obroty, a do przodu lewo, prawo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 13 wrz 2012, o 21:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2012, o 11:46
Posty: 73
Faktycznie jeśli chodzi o wyjście na przód to ma obroty prawo/lewo (bo to było używane do wciągarki) natomiast co do tyłu nic mi nie wiadomo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 13 wrz 2012, o 21:47 
Offline

Dołączył(a): 26 cze 2011, o 12:07
Posty: 119
Sam chciałem zrobić wom na bazie takiej przystawki. Niestety nie pasowała do mojej skrzyni(star28) i musiałem się posłużyć przystawką pompy wywrotu stara, która ma prawe obroty tak jak w traktorze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 13 wrz 2012, o 21:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
roberttural napisał(a):
Jeśli chodzi o przełożenia to praktycznie zawsze V (najwyższy bieg) jest z przełożeniem 1:1 więc bez redukcji.

Piaty bieg jest zazwyczaj nadbiegiem. Często już czwórka również, chociaż oscyluje ok 1:1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 8 paź 2012, o 21:39 
Offline

Dołączył(a): 26 cze 2011, o 12:07
Posty: 119
Panowie dobre wieści!!! Dziś z nudów rozgrzebałem przystawkę od wojskowego stara i powiem wam, że ten wałek co przekazuje obroty na przód można bez problemu obrócić i daje wtedy obroty na tył prawo lewo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 29 lis 2012, o 16:54 
Offline

Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 18:36
Posty: 14
Witam po długiej nieobecności.

Zacząłem dłubaninę przy traktorku. Tutaj są zdjęcia co udało mi się zrobić (niestety niewiele - przez nieustający brak wolnego czasu):
https://picasaweb.google.com/110091252580167807149/Ciagnik?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIH-nL7Rxr3yxAE&feat=directlink,
https://picasaweb.google.com/110091252580167807149/Ciagnik2PodzespoY?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPOd9pLA1tyu6AE&feat=directlink,
https://picasaweb.google.com/1100912525 ... directlink.

Wózek widłowy został zdekompletowany, stary S także. Teraz jestem na etapie remontu mostu tylnego. Dorobiłem nowe podkładki do mechanizmu różnicowego, zlikwidowałem nadmierny luz na kole talerzowym. Cylinderki hamulcowe i szczęki wymieniłem na nowe. Cylinderki są założone przednie ponieważ będzie większa siła hamowania. Do mostu muszę jeszcze dospawać mocowania ramion podnośnika i pomalować całość.

Rama będzie nowa, ponieważ stara jest krzywa. Mocowanie przedniej belki zawieszenia nie znajdowało się na środku ramy tylko było przesunięte żeby koła się zgrywały. Materiał na ramę już jest.

Staram się zrobić tak, żeby to można było zarejestrować a czy się uda to zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka S15 na moście i skrzyni stara66
PostNapisane: 29 lis 2012, o 22:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 18:38
Posty: 2121
Lokalizacja: Wąpielsk woj. Kuj-Pom.
Jeśli będzie wykonane dobrze to nie będzie problemu z zarejestrowaniem sama. Fajnie ci wychodzi robota przy samie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO