Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 21 lis 2017, o 17:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: sam 4x4 początek budowy.
PostNapisane: 23 paź 2013, o 20:32 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2012, o 22:14
Posty: 25
Witam wszystkich.

Zaczynam budowę kolejnego sama, tym razem padło na 4x4 na mostach uaza.
Mój projekt jest taki: pojazd wielozadaniowy z napędem na 4 koła, wom i tuz z przodu . A dlaczego? Bo między czasie buduję dmuchawę wirnikową do śniegu bo mam dość odśnieżania łopatą a pług mnie nie zadowala. Chce aby była z przodu bo bez sensu jeździć ciągle do tyłu i się obracać. Poza dmuchawą będzie kosiarka bijakowa oraz rębak które też w tym czasie buduję :)
Teraz pora na części : mosty uaz , przedni zwęziłem już na 110cm (obie pół osie seryjne krótkie) skrzynia z reduktorem uaz silnik ze skrzynią c15 1.8D , przystawka star do załączenie wom.
Moje pytania są takie:
1. Chciałbym zrobić 2 sprzęgła, tylko czy jest sens? głównie gdy wirnik dostanie za dużo śniegu wcisnę to drugie sprzęgło sam się zatrzyma a na wom będą ciągle obroty.
2. Nie wiem jak zgrać skrzynia z pół osią z skrzyni citroena , rama wychodzi dość wąsko skrzynia uaz musi być całkiem po lewej stronie bo wał na przedni most ma za duże kąty, a napęd z prawej.
3. co z wałem na tylni most? skrzynia uaz wychodzi dość wysoko. Może duży kąt wałka atakującego ?
4. Najważniejsze rama. Jaki materiał ? ceownik czy profil? dostępu tanio nie mam więc kupie nowy . Obciążenie na przedni tuz będzie około 400kg.
5. Wom, a mianowicie napęd z przedniej pół osi . chce wstawić przystawkę ze stara bo jest rozłączana i obroty prawo lewo .( ktoś szukał na forum kiedyś takiego rozwiązania jako rewers ) Jest spora a miejsca mało, a trzeba dorobić do niej napęd. Chciałem wstawić koo z wałkiem ze skrzyni żuk i dorobić obudowe ale zeby sa inne. Więc z czego kobrac takie koło?
i na koniec mam jeszcze takie części do wykorzystania:
skrzynia z reduktorem aro 243, reduktor gaz 66, skrzynie biegów żuk 3szt.
http://tablica.pl/oferta/ciagnik-sam-ua ... 3nn1J.html miałem sie pozbyć ale szkoda i zaczynam budowę :D

teraz foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d5 ... 88507.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43f ... b596d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/863 ... 4f78d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/845 ... 716b1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d8 ... 776d5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/604 ... e272a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/400 ... ec4a9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd5 ... a3c9b.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sam 4x4 początek budowy.
PostNapisane: 23 paź 2013, o 23:48 
Offline

Dołączył(a): 20 maja 2011, o 11:29
Posty: 380
Lokalizacja: Podlasie
Nie daj boże nie redukuj bardziej obrotów na WOM! Przy wrzuconej "5" będziesz miał na półośce 1000rpm przy około 4000rpm na silniku...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sam 4x4 początek budowy.
PostNapisane: 24 paź 2013, o 05:07 
Offline

Dołączył(a): 6 sty 2013, o 10:19
Posty: 203
Masz dużo dobrych części tylko składać w całość.
Ja kiedyś szukałem tej przystawki jako rewers, ja zrobiłem ramę z ceownika 80na45.
Teraz jak bym robił to bym chyba użył profilu 80 na 80 o maksymalnie grubej ściance żeby waga była większa po za tym zawsze profil można zalać betonem czy ołowiem.
Chociaż przy napędzie na 4 koła to waga i tak będzie większa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sam 4x4 początek budowy.
PostNapisane: 24 paź 2013, o 20:30 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2012, o 22:14
Posty: 25
Z tego co liczyłem obroty przed przystawkę będą 1:1, tylko nie wiem z czego dobrać koło zębate.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sam 4x4 początek budowy.
PostNapisane: 12 lis 2013, o 18:48 
Offline

Dołączył(a): 19 mar 2013, o 22:34
Posty: 74
Gdybym ja teraz robił sama z womem zrobiłbym tak:
1. Silnik ze skrzynią z przednionapędówki z pospawanym mechanizmem różnicowym, jedna półoś bezpośrednio na most lublin lub poprzez dodatkową skrzynię żuk;
2.
a) Dekielek od skrzyni biegów ze wspawanym adapterem i simmeringiem w środku tak, by otwór w simmeringu był idealnie nad wałkiem sprzęgłowym skrzyni biegów;
b) W wałku sprzęgłowym skrzyni biegów wytoczony otwór, wprasowany dodatkowy wałek, obspawany, wałek przechodzi przez simmering zamontowany w dekielku skrzyni. Tym sposobem odbierasz moc od silnika mając bezpośrednie połączenie z wałem korbowym silnika (1:1)
c) Wałek wspawany w wałek sprzegłowy łączysz za pomocą gumowego "sprzęgła" z dodatkową skrzynią żuk, od tej skrzyni żuk odbierasz już napęd do maszyn.

I gotowe

Gdyby nie to, że mam w swojej ładowarce już zamontowany silnik i niestety belka zasłania mi ten dekielek, to tak bym napędzał pompę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sam 4x4 początek budowy.
PostNapisane: 13 lis 2013, o 22:40 
Offline

Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 19:56
Posty: 65
W moim samie, ktorego budowa zostala z braku czasu przelozona na zime tez tak robie.
Silnik Ford 1,8d ze skrzynia, oryginal. Przednionapedowa.
Wyprowadzenie na Wom robię bezposrednio z walka sprzeglowego.
Z tylu pod deklem jest zebatka V. Ją wykorzystam do wyprowadzenia napedu. Ona jest osadzona na walku na gorąco ale zrobilem jeszcze dodatkowe zabezpieczenie śruba. Walek przejdzie przez dekiel i dorobione uszczelnienie a potem już mozna wszystko. Przekladnia lub skrzynia żuka jak kolega podpowiada. Ja myslalem o przekladni swojej ropboty. Chce tym jeszcze pompe hydrauliczna napedzic.
Tu troche fotek z zaczętej przerobki.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f6 ... 1b5e3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f73 ... 8b349.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25a ... 79576.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e08 ... 1b2f6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9aa ... 012a0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/078 ... dda93.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ec ... 459b6.html

Material do wiercenia twardy. Kupilem specjalnie wiertlo wolframowe. Nie dalo rady.
Tu mala podpowiedz.
Zaszlifowalem zwykle wiertlo widiowe do betonu i łanie poszlo.
Tam jest tylko początkowa warstwa twarda.
Teraz tylko wymyslec z czego taki walek podebrac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sam 4x4 początek budowy.
PostNapisane: 14 lis 2013, o 12:16 
Offline

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 09:13
Posty: 112
Wszystkie zębatki i wałki skrzyni biegów nawęglane są, z zewnątrz twarde, w środku miękkie. Takie same właściwości ma, chromowane tłoczysko siłownika, wystarczy znaleźć odpowiedniej średnicy. Można kupić lub znaleźć na złomie, ze złomu tańsze będzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sam 4x4 początek budowy.
PostNapisane: 14 lis 2013, o 19:16 
Offline

Dołączył(a): 30 paź 2013, o 20:10
Posty: 3
Witam wszystkich interesujace to połaczenie sie z 5 tym biegiem a czy przeciazenia nie beda za duze i nie urwie sie cos? kiedys miałem problem ze skrzynia dokładnie z 5 biegiem i przez niego przy łozysku pekła obudowa tzn korpus skrzyni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sam 4x4 początek budowy.
PostNapisane: 15 lis 2013, o 09:56 
Offline

Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 19:56
Posty: 65
Zawsze sie cos urwać może. Taka jest natura rzeczy martwych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO