Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 20 lis 2017, o 21:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Drezyna - mini lokomotywa - napęd hydrauliczny
PostNapisane: 7 paź 2013, o 22:37 
Offline

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 22:06
Posty: 3
Witam...
Szukam pomocy a właściwie informacji na tematy związane z małymi jednostkami napędowymi oraz działaniem układu hydraulicznego. Pisze tutaj bo czytając to forum wiem że są tutaj osoby znające się na rzeczy - może uda mi się coś nowego dowiedzieć...

Od ok roku kolega przebudowuje swoją drezynę kolejową na tor 750mm. Ma służyć do pracy manewrowej oraz sporadycznie do przewozów turystyczny.Do tej pory osiągała prędkośc do 50km/h i napędzana była silnikiem 125cc od motocykla, układ pneumatyczny (hamulec i sygnały dźwiękowe) oraz alternator. Od roku pewna zaprzyjaźniona firma zaczeła modernizacje tego pojazdu ale ze względu na zbyt dużo zamówień i pracy zakład nie wyrabia więc odkładają w czasie zabawe z pierdołami. Dlatego zdecydowaliśmy że dokończymy sami.

Koledzy z firmy zaproponowali aby była napędzana teraz małym silnikiem - najlepiej od mini traktorka i układem hydraulicznym.

Wstępnie miało ty by wyglądać następująco:
Silnik - kupiliśmy esa 7km - ze względu ma prostą konstrukcje i częsci ale ostatecznie chyba go zamienimy na coś w stylu kubota 600cc - co wy na to? potrzebujemy pewnie coś koło 15-20 km ... a może macie coś ciekawszego do zaproponowania??

Hydraulika:
Pompa + 2 silniki ( na dwie osie) + zbiornik + akcesoria / węże / zawory i coś do sterowania. gdyby ktoś dokładnie napisał co by trzeba kupić aby taki układ zbudować... A ... silniki muszą pracować w obydwu kierunkach bo pociąg nie zawraca hehe
Wstępnie sie orientowałem już i wiem że nie są to najtańsze rzeczy ale pragniemy to zrobić w miare możliwie profesjonalnie - bo podobno hydraulika jest mało zawodna a my za bardzo nie możemy sobie pozwolić na awarie na trasie bo tarasowała by szlak... Prosze o opinie co do układu ewentualnie silnika co i gdzie kupić też miło by było... pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Drezyna - mini lokomotywa - napęd hydrauliczny
PostNapisane: 8 paź 2013, o 17:20 
Offline

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 09:13
Posty: 112
Witam. Coś kolego nie wyjaśniłeś problemu, napęd do tej pory był z silnika motocyklowego 125cc?, a teraz chcesz zamontować silnik 600cc?, czyżby przybyło wagonów?, czy ten silnik 125cc, napędzał tylko sprężarkę?. Ja aktualnie jestem w temacie, zbieram informacje odnośnie miniładowarki z napędem hydraulicznym, w prawdzie nie zbudowałem jeszcze żadnej tego typu maszyny, ale o hydraulice siłowej co nieco wiem (w ,,dorobku" dwie brykieciarki hydrauliczne). Silnik kuboty, który i ja brałem pod uwagę, dość ryzykowny jest, a to dlatego że praktycznie nie ma nic godnego uwagi, wszystkie leciwe i do remontu, a części cholernie drogie. Lepszym rozwiązaniem będzie silnik samochodu osobowego, taki do remontu za parę groszy, jak sam zrobisz to wiesz co masz. Moim zdaniem nie potrzebujesz dwóch silników hydraulicznych, wystarczy jeden większy, napędzający np. dwie osie, do tego rozdzielacz z płynną regulacją przepływu, wiadomo pociąg nie może ruszać gwałtownie, z tym że takiego w sprzedaży nie widziałem, trzeba by było popytać w profesjonalnych sklepach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Drezyna - mini lokomotywa - napęd hydrauliczny
PostNapisane: 8 paź 2013, o 22:13 
Offline

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 22:06
Posty: 3
Tak do tej pory był 125cc i on napędzał pojazd i sprężarkę oraz alternator - ale po włączeniu ładowanie moc strasznie spadała - za słaby silnik. Teraz chcemy coś mocniejszego ale cały czas się zastanawiamy... Silnik nie może być też za duży bo wymagało by to przeróbki praktycznie całej konstrukcji ramy - koszty duże... i czasochłonne. Silnika raczej 2 bo chodzi o przyczepność. Wcześniej było na jedną oś i lipa.. ślizgało strasznie - mamy duże góreczki na trasie. Niestety osie są na 2 wózkach i pracują na wahaczach dlatego dwa silniki. Aby zamontować jeden trzeba by pewnie wał robić. Prościej jest zamontować po jednym na oś i krótkim łańcuchem przenieś napęd - przynajmniej taki był plan:p Nie wiem właśnie jaki rozdzielacz kupić czy z takim standardowym będzie płynnie ruszało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Drezyna - mini lokomotywa - napęd hydrauliczny
PostNapisane: 9 paź 2013, o 00:53 
Offline

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 09:13
Posty: 112
Teraz wszystko jasne, to w takim wypadku muszą być dwa. Przeglądałem silniki, te japończyki typu kubota, to za sam komplet uszczelek około 600zł, jak dla mnie odpada. Ja też szukam silnika o małych gabarytach i np. od smarta byłby niezły, z tym że też drogie i już z elektroniką. Kiedyś widziałem na aledrogo silnik 1,0 D od daihatsu charade, taki byłby najlepszy, zrobić remont i będzie chodził lata.Przyglądając się swojej maszynie podczas pracy, doszedłem do wniosku, że rozdzielacz może być standartowy z tym że dźwignia nie może pod naciskiem sprężyny wracać w położenie środkowe(nie będziesz jej przecież trzymał podczas jazdy), jeżeli nie znajdziesz w sprzedaży takiego rozdzielacza, to trzeba będzie przerobić seryjny. Dźwignie można załączyć gwałtownie, bo pociąg nie szarpnie, z tego względu, że najpierw musi się podnieść ciśnienie w silnikach, co gwarantuje łagodny start, tak teoretycznie to by wyglądało, a jak będzie rzeczywiście, pokaże praktyka. Cały napęd hydrauliczny to trzeba zacząć od silnika spalinowego później dobrać do niego pompę i silniki hydrauliczne, napędowe. Na silniki napędowe nadają się również pompy hydrauliczne, ale tylko takie co mają wlot i wylot równy np. 3/4", i oczywiście strzałkę na obudowie w obu kierunkach, najlepiej tłoczkowe, taką mam przy swojej maszynie to coś o tym wiem.
A oto pompa o której wspominałem:
http://imageshack.us/a/img690/961/1002519h.jpg
Koszt tej to 80zł, plus regeneracja we własnym zakresie, ta ma wydajność 25l/min, Tobie potrzebne będą dwie większe i jedna mniejsza, jakie, to musisz obliczyć.
A oto i wzór:
Zasada doboru silnika do pompy: ciśnienie w barach x wydajność w litrach dzielimy przez 600 - wynik to moc silnika w kW.
Z tego co wyczytałem, to np. jak pompa jest 25l/min a obroty 1000obr/min, silnik 50l/min, to obroty będzie miał 500obr/min, czy moc będzie miał większą?, tego jeszcze nie wiem, pewnie tak.


Ostatnio edytowano 9 paź 2013, o 22:34 przez darek 44, łącznie edytowano 8 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Drezyna - mini lokomotywa - napęd hydrauliczny
PostNapisane: 9 paź 2013, o 08:56 
Offline

Dołączył(a): 28 maja 2012, o 20:19
Posty: 35
Lokalizacja: Świętokrzyskie
A może taki silnik dał by radę?
http://tablica.pl/oferta/silnik-spalino ... fdadc725ac
(- to nie moje ogłoszenie.)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Drezyna - mini lokomotywa - napęd hydrauliczny
PostNapisane: 9 paź 2013, o 12:49 
Offline

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 09:13
Posty: 112
Jak dla mnie to za daleko i nieco za drogo, byłby wart swojej ceny gdybym był pewny, że nie trzeba go remontować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Drezyna - mini lokomotywa - napęd hydrauliczny
PostNapisane: 22 paź 2013, o 21:46 
Offline

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 22:06
Posty: 3
Dzięki za informacje ... co do silniczka to właśnie coś podobnego szukamy... zobaczymy jak to się potoczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO