Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 18 lis 2017, o 00:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sam 1.8D RYŚ , dobór przekładni kierowniczej
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:34 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2012, o 22:14
Posty: 25
Witam.

Buduje od pewnego czasu sama, lecz zatrzymał mnie obecnie problem z przekładna kierownicza. Mianowicie przymocowałem maglownice z jakiegoś golfa na próbę ale ciężko się kręci kierownicą i koła nie skręcają tyle ile mogą, bo ruch maglownicy w jedną stronę nie jest wystarczający. Następnie przymiarka przekładni z żuka, ale wychodzi mi akurat na ramie gdzie mi się to nie podoba i drążek będzie krzywo. Mam tez przekładnie z Omegi B ale do niej potrzebuje montażu pompy wspomagania a nie bardzo jest już miejsce na nią, musiałbym coś znowu kombinować.
Więc z czego wstawić przekładnie żeby była mała i spełniała swoją rolę??
dodaje foto osi.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fcd ... 253ab.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71f ... 87c26.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/188 ... d254d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/193 ... 8b130.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/788 ... 628d2.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sam 1.8D RYŚ , dobór przekładni kierowniczej
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
wej-car napisał(a):
Mianowicie przymocowałem maglownice z jakiegoś golfa na próbę ale ciężko się kręci kierowniczą i koła nie skręcają tyle ile mogą.Bo ruch maglownicy w jedna strone nie jest wystarczający
Najwyraźniej coś jest nie tak z tą maglownicą. Ja mam od tico i kręcę "jednym palcem". Na postoju zawsze jest trochę ciężej niż podczas jazdy. Skok w maglownicy wystarczy jeśli dobierzesz odpowiednią długość ramienia.
Jaka jest odległość między zwrotnicami, a jaka między końcówkami drążka łączącego zwrotnice? Ta druga wydaje się być mniejsza, ale może fotka przekłamuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sam 1.8D RYŚ , dobór przekładni kierowniczej
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:00 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2012, o 22:14
Posty: 25
Ramie im dłuższe tym większy musi być ruch na maglownicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sam 1.8D RYŚ , dobór przekładni kierowniczej
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
wej-car napisał(a):
Ramie im dłuższe tym większy musi być ruch na maglownicy.
.
Oczywiście, dlatego możesz skrócić ramię. Napisz jak to jest z geometria przodu, bo wykonanie jest bardzo ładne ale czy technicznie prawidłowo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sam 1.8D RYŚ , dobór przekładni kierowniczej
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:20 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2012, o 22:14
Posty: 25
Na 3 zdjęciu widać długość ramienia, które wynosi 9cm. więc jeżeli jeszcze zmniejszę to naprawdę będzie ciężko.

Moja oś jest najpiękniejsza ze wszystkich na tym forum :) I wykonana jest perfekcyjnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sam 1.8D RYŚ , dobór przekładni kierowniczej
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 18:38
Posty: 2121
Lokalizacja: Wąpielsk woj. Kuj-Pom.
Sam robiłeś oś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sam 1.8D RYŚ , dobór przekładni kierowniczej
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
wej-car napisał(a):
Na 3 zdjęciu widać długość ramienia, które wynosi 9cm. więc jeżeli jeszcze zmniejszę to naprawdę będzie ciężko.

To jaki masz skok maglownicy? Zazwyczaj jest to 15-17cm więc skręciłbyś swobodnie.
wej-car napisał(a):
Moja oś jest najpiękniejsza ze wszystkich na tym forum :) I wykonana jest perfekcyjnie
Gratuluję, ale może podasz te wymiary o których pisałem, wtedy sam się przekonam o tej perfekcji. :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sam 1.8D RYŚ , dobór przekładni kierowniczej
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:35 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2012, o 22:14
Posty: 25
Skok około 12 cm w jedna stronę. Oś jest z kombajnu class, trochę przerobiona. O jakie ci wymiary chodzi ? Kąt tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sam 1.8D RYŚ , dobór przekładni kierowniczej
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Chodzi mi o długość mierzoną między osiami zwrotnic i długość drążka mierzoną między osiami końcówek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sam 1.8D RYŚ , dobór przekładni kierowniczej
PostNapisane: 10 mar 2013, o 19:13 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2012, o 22:14
Posty: 25
Oś już jeździła w innym sami i nie było żadnych problemów z geometrią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO