Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 22 wrz 2017, o 06:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: alternator wybór, montaż
PostNapisane: 26 paź 2013, o 17:30 

Witam, w temacie jestem zielony wiec musze dopytać :)
Mianowicie chciałbym w swoim samie z silnikiem es15 zamontować alternator.
I teraz jaki wybrać? od czego to ma zależeć czy od tego jaki bede mial akumulator, odrazu mowie ze bedzie to akumulator z diesla wiec mocny, czy od tego ile i do czego prądu bede potrzebował w samie? Mam zamiar miec oswietlenie przód halogen led 18W na tył jakieś ledy 12-ki co bądz. plus może jakaś wyciągarka na przodzie do pługu. A co kiedy innego to nie wiem. Wiec o jaki altek pytać na szrocie? oraz czy obecne altki maja juz wbudowany regulator napięcia ładowania chyba tak sie to nazywa.
Kolejna sprawa to montaż o to sie nie boje tylko jak spasować wałek aby zgrać z paskiem od alternatora np kupie altka do niego pasek który pasuje do jego siajbki czy nie wiem jak sie to zwie, i czy dokupie taką samą siajbke z takim samym profilem żeby jakoś to przykręcić po lewej stronie silnika lub prawej, obecnie mam palenie z lewej strony silnika patrzac od strony kierowcy wiec prawa wolna.

Zobacz profil Wyślij e-mail  

Tytuł: Re: alternator wybór, montaż
PostNapisane: 26 paź 2013, o 23:28 

Altek jakieś 80A będzie ok 90A też nie zaszkodzi. Nie wszystkie mają mostki prostownicze. Jaki? Hmm najtańszy z mostkiem np golf 2.

PostNapisane: 27 paź 2013, o 06:19 

noxes w golfie 2 w dieslu akurat alternatory były 65A lub 55A ale jak taki daje radę w samochodzie to i będzie dawał w samie i w nim jest wbudowany regulator który jest zespolony ze szczotkami, w golfie 2 w dieslu i większości benzyn koło pasowe jest na pasek klinowy więc akurat by ci pasowało.